תקנון ותנאי שימוש

1.התחייבות לשמירת סודיות ואי-הפצה
•המשתמש מתחייב לשמור בסודיות מלאה על כל מידע, חומר או תוכן שיועברו אליו במסגרת השימוש במערכת המסחר, ולא להשתמש בהם לכל מטרה שאינה קשורה ישירות לשימוש במערכת.
•המשתמש אינו רשאי להוריד, לשמור, להעתיק, לשכפל, לשתף, לפרסם, להציג בפומבי, להפיץ או להעביר בכל דרך שהיא כל מידע מהמערכת ללא אישור מראש ובכתב מהמנטור, ובמקרה של מידע השייך לצד ג’ – גם ללא אישורו של צד ג’.
•הפרת סעיף זה עשויה להוות גזל סוד מסחרי על פי חוק עוולות מסחריות.
2.מטרת השימוש במערכת
•אין בתכנים המוצגים במערכת משום המלצה או ייעוץ לפעולה פיננסית כלשהי.
•המערכת נועדה לספק למשתמש כלים טכניים לביצוע פעולות מסחר בניירות ערך ובמכשירים פיננסיים אחרים.
•המנטור ואחרים מטעמו אינם בעלי רישיון מכח חוק הייעוץ ואינם עוסקים במתן שירותי ייעוץ ו/או ניהול תיקים.
•התכנים והשירותים ניתנים לצרכי לימוד, תרגול ומחקר בלבד ואינם מהווים ייעוץ השקעות או המלצה להשקעה במכשירים פיננסיים ספציפיים.
3.שימוש במערכת
•הגישה למערכת ניתנת לצרכי לימוד, תרגול ומחקר בלבד.
•המשתמש מתחייב שלא להשתמש במערכת למטרות מסחריות או לכל מטרה שאינה לימודית.
•שימוש בניגוד להוראות עלול להביא לתביעות בגין גזל סוד מסחרי או הפרת זכויות יוצרים.
4.אחריות על פעולות מסחר
•המשתמש נושא באחריות אישית מלאה לכל פעולה שהוא מבצע, בין אם באמצעות המערכת ובין אם במערכות אחרות.
•אם המשתמש מחליט לבצע פעולות מסחר בכסף אמיתי, הוא עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו האישית בלבד.
•המנטור והחברה מסירים מעצמם כל אחריות לגבי תוצאות הפעולות של המשתמש, לרבות הפסדים או נזקים שייגרמו לו.
5.הפסקת השימוש במערכת
•המנטור רשאי להפסיק את הגישה של המשתמש למערכת במקרה של הפרת התקנון או חשש להפרה.
6.תשלום התמורה
•מנוי חודשי:
•התשלום מתחדש בצורה אוטומטית בכל חודש מרגע הכניסה למערכת, גם אם התשלום הראשון היה במסגרת מבצע.
•האחריות הבלעדית לביטול המנוי מוטלת על המשתמש.
•תשלום שנגבה ללא הודעת ביטול מראש לא יוחזר.
•המשתמש מתחייב לשלם את כל התשלומים שהוסכמו במלואם ובמועדם.
•פיגור בתשלום יגרור ביטול הנחות, דרישה לתשלום מיידי של היתרה וריבית מקסימלית בהתאם לנוהלי הבנק.
7.פרטי המשתמש
•המנטור רשאי למסור את פרטי המשתמש במקרים הבאים:
•לצד ג’ הרשאי לקבל את הפרטים על פי דין.
•לצורך מתן השירותים או גביית כספים.
•למשלוח עדכונים, חומרים ומידע פרסומי.
8.הגבלת אחריות
•המשתמש פוטר את המנטור והחברה מכל אחריות לגבי מעשים או מחדלים הקשורים לשימוש במערכת.
•המנטור והחברה אינם אחראים לכל נזק, הפסד או הוצאה שייגרמו למשתמש כתוצאה משימוש במערכת.
•בכל מקרה, אחריות המנטור והחברה מוגבלת לעלות השירותים בלבד.
9.ביטול ההסכם
•בהתאם לחוק הגנת הצרכן ולתקנות ביטול עסקה, המשתמש רשאי לבטל את ההסכם בתוך 14 ימים מיום עשייתו, בתנאי שהביטול ייעשה לפחות 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפני תחילת השימוש במערכת.
•עם זאת, זכות הביטול אינה חלה על עסקת מכר מרחוק של מידע כהגדרתו בחוק המחשבים.
10.בוררות
•כל סכסוך יועבר לבוררות בהתאם לנהלים המפורטים בהסכם.
•זהות הבורר תיקבע בהסכמה בין הצדדים, ובהיעדר הסכמה, על ידי יו”ר ועד מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.
•הבורר לא יהיה כפוף לסדרי הדין, אך יהיה כפוף לדיני הראיות ולדין המהותי, ויחויב לנמק את פסקיו והחלטותיו. פסק הבורר יהיה ניתן לערעור בפני בית המשפט.
•חתימת המשתמש על הסכם זה כמוה כחתימה על הסכם בוררות בר-תוקף.
11.כללי
•האמור לעיל משקף את כל מה שהוסכם בקשר עם השימוש במערכת זו, והוא מבטל כל הסכמה קודמת, ככל שהייתה.
•לא תשמע טענה כי קיימת איזו התחייבות בעל פה של המנטור או החברה שאינה מוטלת עליהם במפורש בהסכם זה.
•כל שינוי בהסכם ובתנאיו ייעשה בכתב בלבד ובחתימת שני הצדדים.
12.הגנת פרטיות
•המנטור מתחייב לשמור על פרטיות המידע של המשתמש בהתאם לחוקי הגנת הפרטיות.
•פרטי המשתמש ישמשו לצרכים המפורטים בסעיף 7 ולא יימסרו לצדדים שלישיים מעבר למפורט ללא הסכמת המשתמש.
13.תנאי שימוש טכנולוגיים
•המשתמש מתחייב שלא לבצע פעולות העלולות לפגוע בתפקוד התקין של המערכת.
•איסור על שימוש בכלי אוטומציה, רובוטים או סקריפטים לגישה למערכת.
14.זכויות יוצרים וקניין רוחני
•כל הזכויות במערכת, בתוכן, בתוכנה ובעיצוב שייכות למנטור או לחברה.
•המשתמש אינו רשאי להעתיק, לשכפל, להפיץ או להשתמש בתוכן המערכת ללא אישור מראש ובכתב.
15.התאמת השירות
•המנטור אינו מתחייב שהשירות יתאים לצרכי המשתמש או שיהיה ללא תקלות.
•המנטור רשאי לבצע עדכונים ושינויים במערכת ללא הודעה מראש.
16.הגבלת גיל
•השימוש במערכת מיועד למשתמשים מעל גיל 18. על המשתמש לוודא שהוא עומד בדרישת הגיל.
17.הסכמה לתנאי השימוש
•כניסה למערכת והשימוש בה מהווים הסכמה מלאה לכל תנאי התקנון.

הסכם רישיון תוכנה

מסמך זה מהווה הסכם משפטי לרישיון תוכנה (להלן: "ההסכם") בין חברת אלגוטאצ' טכנולוגיות בע"מ, ח.פ. 517043808, מרחוב איילון 4ג', חדרה (להלן: "החברה"), לבין כל אדם או תאגיד הרוכש או עושה שימוש בתוכנת החברה (להלן: "המשתמש"). השימוש בתוכנה כפוף לתנאי ההסכם – התקנה או שימוש בתוכנה מהווים אישור והסכמה מצד המשתמש לכל תנאיו. אם המשתמש אינו מסכים לתנאים המפורטים להלן, עליו להימנע מהתקנת התוכנה או משימוש בה בכל דרך שהיא.

1. הענקת רישיון

1.1 רישיון מוגבל – בכפוף לתנאי ההסכם, החברה מעניקה בזאת למשתמש רישיון מוגבל, בלתי-בלעדי, בלתי ניתן להעברה ואישי להתקין ולהשתמש בתוכנה, בהתאם לייעודה ובכפוף לכל תנאי ההסכם. רישיון זה ניתן לשימושו הפנימי של המשתמש בלבד ובהתאם לחבילת הרישוי שרכש (כהגדרתה להלן).

1.2 אין בהענקת הרישיון משום מכר – התוכנה ניתנת ברישיון לשימוש מוגבל ואינה נמכרת למשתמש. כל הזכויות בתוכנה ייוותרו בבעלות החברה (או בעלי זכויות אחרים, לפי העניין), והמשתמש מקבל אך ורק את זכות השימוש המוגבלת כמפורט בהסכם זה.

2. זכויות קניין רוחני

2.1 בעלות החברה בתוכנה – כל זכויות הקניין הרוחני בתוכנה ובכל רכיביה, לרבות קוד המקור והקוד הבינארי, קוד הקוד, עיצוב, אלגוריתמים, מסדי נתונים, ממשקי משתמש, תכנים, שיפורים, עדכונים, שדרוגים, תיעוד נלווה, סימני מסחר, לוגואים וסודות מסחריים (בין אם רשומים ובין אם לאו) – היו ועודם בכל עת בבעלות המלאה והבלעדית של החברה ו/או ספקי הרישיון שלה. שום זכות, בעלות או חלק בזכויות אלה אינו מועבר למשתמש במסגרת הסכם זה, למעט הזכות המפורשת להשתמש בתוכנה בהתאם לרישיון המוגבל המוענק בהסכם.

2.2 איסור פגיעה בזכויות – המשתמש מתחייב שלא לבצע, ולא לאפשר לאחר לבצע, כל פעולה העלולה לפגוע בזכויות הקניין הרוחני של החברה בתוכנה. בכלל זה, ומבלי לגרוע מכלליות האמור, חל איסור מוחלט על המשתמש להעתיק, להפיץ, לשכפל, לשנות, לעבד, לתרגם, ליצור יצירות נגזרות, להעמיד לרשות הציבור, או להשתמש בתוכנה או בכל חלק ממנה, בכל אופן החורג מן המותר בהסכם זה.

2.3 הודעות והגבלות – המשתמש לא יסיר, יטשטש או ישנה כל סימן, כיתוב או הודעת זכויות יוצרים, סימן מסחר, לוגו או הודעת קניין רוחני אחרת המופיעים בתוכנה או בחומריה הנלווים. כל התיעוד, המדריכים, הקבצים והחומרים הנלווים שהתוכנה או החברה מעמידה לרשות המשתמש ייחשבו כחלק מהתוכנה, וכפופים להגבלות ולהגנת זכויות הקניין הרוחני כאמור.

2.4 משוב ושיפורים – כל משוב, רעיון, הצעה לשיפור, דיווח על באגים או מידע אחר שהמשתמש מוסר לחברה בקשר לתוכנה יהיה לקניין החברה. המשתמש מסכים ומאשר שכל זכות, לרבות זכות קניין רוחני, במשוב כאמור תועבר לחברה, והחברה רשאית להשתמש בו, לשלב אותו בתוכנה או במוצרים אחרים, או ליישמו בכל אופן שהוא – והכול ללא הגבלה, תשלום או תמורה למשתמש.

3. הגבלות שימוש

המשתמש מתחייב לעשות שימוש בתוכנה אך ורק בהתאם לרישיון ובהתאם לכל דין, ולמטרות חוקיות. מבלי לגרוע מכלליות האמור, ובכפוף להוראות דין שלא ניתן להתנות עליהן, המשתמש מתחייב שלא לבצע את הפעולות הבאות ללא הרשאה מפורשת מראש ובכתב מהחברה:

  • העתקה והפצה בלתי מורשית – לא להעתיק, לשכפל, להפיץ, למכור, לשווק, להשאיל, להשכיר, להחכיר, לתת רישיון משנה (Sub-license) או למסור לצד שלישי את התוכנה או חלקים ממנה, למעט העתקה לצרכי התקנה ושימוש מורשה בתוכנה על פי הסכם זה, והפקת עותק גיבוי יחיד לצרכי התאוששות.

  • שינוי וקוד מקור – לא לערוך שינוי, תיקון, הנדסה חוזרת, הידור חוזר, פירוק או Reverse Engineering של התוכנה או כל חלק ממנה, ולא לנסות לגלות את קוד המקור של התוכנה או ליצור יצירה נגזרת ממנה, אלא אם וככל שהדבר הותר במפורש לפי דין קוגנטי שאינו ניתן להתניה.

  • חריגה מהיקף הרישיון – לא להשתמש בתוכנה בהיקף או באופן החורג מההרשאות שנרכשו. בין היתר, המשתמש לא יאפשר שימוש בתוכנה ליותר משתמשים, עמדות קצה, אתרים או התקנים מכפי שהותר במסגרת חבילת הרישיון שרכש; ולא יאפשר שימוש בפונקציות, רכיבים או מודולים מעבר לאלה הכלולים בחבילה שרכש, אלא לאחר שדרוג רישיון ותשלום התוספת המתאימה.

  • שימוש בלתי חוקי או מזיק – לא לעשות שימוש בתוכנה לצורך כל פעולה בלתי חוקית, בלתי מורשית, או כזו העלולה להזיק לחברה או לכל צד שלישי. בכלל זה, המשתמש לא ישתמש בתוכנה באופן המפר כל דין, תקנה או צו שיפוטי, או כל זכות של צד שלישי – לרבות (אך לא רק) זכויות קניין רוחני של צדדים שלישיים, זכויות פרטיות, או דינים בתחום אבטחת המידע. כמו כן, המשתמש לא ישתמש בתוכנה באופן שעלול לגרום לפגיעה, שיבוש, נזק, השבתה או עומס יתר על שרתי החברה או על התוכנה עצמה.

  • מנגנוני הגנה – לא לעקוף, לנטרל, לשבש או להסיר כל אמצעי אבטחה, הצפנה, בקרת שימוש או מנגנון הגנה אחר הכלול בתוכנה. המשתמש לא ינסה לעקוף מגבלות טכניות בתוכנה או לבצע פעולה שנועדה לאפשר שימוש בתוכנה בדרך שאינה מורשית במפורש בהסכם זה.

הפרת סעיף 3 (על תתי-סעיפיו) תהווה הפרה יסודית ומהותית של ההסכם. במקרה של הפרה כאמור, בנוסף לכל סעד אחר על פי דין, החברה תהיה רשאית לבטל לאלתר את הרישיון ואת זכות השימוש של המשתמש בתוכנה, מבלי שהדבר יגרע מחובותיו והתחייבויותיו של המשתמש (לרבות חובת התשלום עבור הרישיון במלואו), ומבלי לגרוע מכל תרופה אחרת העומדת לחברה לפי דין.

4. תנאי רישיון, תשלום ואספקה

4.1 חבילות רישוי – החברה רשאית להציע את התוכנה במתכונת של חבילות או רמות רישיון שונות (לדוגמה: גרסה בסיסית, מקצועית, ארגונית וכיו"ב), העשויות להשתנות בהיקף הפונקציונליות, במספר המשתמשים המורשים, במשך הרישיון או בכל פרמטר אחר. זכויות השימוש שהוענקו למשתמש מוגבלות לחבילה ולתנאים כפי שנרכשו על ידו ואושרו על-ידי החברה. על המשתמש לוודא כי היקף הרישיון שרכש תואם את צרכיו, וכי אינו עושה שימוש החורג מכך (כאמור בסעיף 3 לעיל).

4.2 דמי רישיון ותשלומים – כתנאי לקבלת הרישיון ולהמשך תוקפו, ישלם המשתמש לחברה במועד את דמי הרישיון או דמי המנוי כפי שנקבעו בהצעת המחיר, במחירון החברה או בהזמנת הרכישה הרלוונטית. אופן התשלום יהיה בהתאם לתנאים שהוגדרו על-ידי החברה (לדוגמה: תשלום חד-פעמי מראש עבור רישיון תמידי, או תשלום תקופתי חודשי/שנתי עבור רישיון מנוי מתחדש). כל המחירים נקובים לפני מיסים והיטלים – המשתמש אחראי לשלם כל מס החל (כגון מע"מ) בנוסף לתמורה, אלא אם צוין במפורש כי המחיר כולל מע"מ.

4.3 מדיניות החזרים – אלא אם צוין במפורש אחרת בכתב על-ידי החברה או כנדרש על פי דין, דמי הרישיון אינם ניתנים להחזרה. המשתמש מאשר ומסכים כי לא תהיה לו זכות לקבלת החזר כספי עבור תשלומים ששילם, בין אם החליט להפסיק להשתמש בתוכנה לפני תום תקופת הרישיון ובין אם מכל סיבה אחרת, למעט במקרים בהם החוק מחייב החזר או שהחברה, לפי שיקול דעתה, החליטה להעניק החזר כאמור. למען הסר ספק, אם וככל שהמשתמש הוא "צרכן" הזכאי לבטל את עסקת רכישת הרישיון בהתאם לחוק הגנת הצרכן ותקנותיו (למשל בעסקת מכר מרחוק בתוך המועדים הקבועים בדין), יבוטלו העסקה ודמי הרישיון יוחזרו בכפוף ובהתאם להוראות הדין (ובכלל זה זכות החברה לגבות דמי ביטול בשיעור המותר בחוק).

4.4 פיגור בתשלום – אי-תשלום במועדו של כל סכום המגיע לחברה על פי הסכם זה ייחשב כהפרה מהותית של ההסכם. במקרה של פיגור או מחדל תשלומים, תהיה החברה רשאית, מבלי לגרוע מכל סעד אחר העומד לרשותה, להשהות או לחסום את גישת המשתמש לתוכנה, לבטל לאלתר את הרישיון שניתן, ולדרוש מהמשתמש לשלם את כל סכום הפיגורים בתוספת ריבית והפרשי הצמדה כפי שמותר על פי דין. כמו כן, המשתמש ישפה את החברה על כל הוצאה שתיגרם לה לצורך גביית החוב, לרבות הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין.

4.5 שינויים בתנאי הרישוי – החברה שומרת לעצמה את הזכות לעדכן מעת לעת את מחירי הרישיון, מבנה החבילות או תנאי התשלום, בהתאם לצורכי העסק ושיקול דעתה. לגבי רישיונות מתחדשים, תמסור החברה למשתמש הודעה מראש (לדוגמה, בדוא"ל הרשום במערכת) על כל שינוי מהותי כאמור לפני מועד החידוש הבא. במקרה של שינוי בתנאי הרישיון או במחירו, יהיה המשתמש רשאי לבחור אם לחדש את הרישיון בהתאם לתנאים החדשים בתום התקופה הנוכחית, או לבטל את החידוש לפני כניסת התנאים החדשים לתוקף. היעדר התנגדות או אי-ביטול מצד המשתמש ייחשבו להסכמה לתנאים המעודכנים החל ממועד החידוש.

4.6 אספקת התוכנה – אלא אם סוכם אחרת, אספקת התוכנה תתבצע באמצעות הורדה דיגיטלית מאתר החברה או באמצעות קישור שיועבר למשתמש לאחר השלמת תהליך הרכישה והתשלום. ייתכן כי השימוש בתוכנה מצריך מפתח רישיון, קוד הפעלה או הרשמה מקוונת; במקרה כזה, תספק החברה למשתמש את פרטי הגישה או מפתחות הרישיון הדרושים, והמשתמש אחראי לשמור עליהם בסודיות (כמפורט בסעיף 3 לעיל בדבר איסור עקיפת אמצעי הגנה). החברה לא תישא באחריות לאובדן, דליפה או שימוש לרעה במפתחות הרישיון שנמסרו למשתמש.

5. עדכונים, שדרוגים ותמיכה

5.1 עדכוני תוכנה – החברה רשאית, לפי שיקול דעתה, לפתח ולהפיץ מעת לעת גרסאות מתוקנות או משופרות של התוכנה, לרבות תיקוני באגים, שיפורי אבטחה, עדכונים שוטפים או שדרוגים בעלי פונקציונליות חדשה (להלן יחד: "עדכונים").

5.2 זכאות לעדכונים – אם למשתמש יש רישיון תקף ובתוקף (לדוגמה, מנוי פעיל או אחריות בתוקף), יהיה המשתמש זכאי לקבל מהחברה, ללא תשלום נוסף, את כל העדכונים הרלוונטיים לאותה גרסת תוכנה או לאותה חבילת רישיון שרכש, ככל שהחברה תפיץ עדכונים כאלה במהלך תקופת הרישיון. עדכונים אלו יכולים לכלול שיפורים ותיקונים בתוכנה הנוכחית.

5.3 שדרוגים מהותיים – החברה שומרת לעצמה את הזכות להציע שדרוגים מהותיים או גרסאות חדשות לחלוטין של התוכנה כמוצרים נפרדים או במסגרת חבילות רישיון אחרות. ייתכן ששדרוג משמעותי (למשל, מעבר לגרסה עיקרית חדשה) לא ייכלל באופן אוטומטי במסגרת הרישיון הנוכחי של המשתמש, ועשוי לדרוש רכישת רישיון חדש או תשלום נוסף. החברה תודיע למשתמש על אפשרויות השדרוג הזמינות, ותינתן למשתמש הבחירה אם לרכוש שדרוג כזה אם לאו.

5.4 אין התחייבות לעדכון – החברה אינה מתחייבת לפתח, לספק או לתמוך בכל עדכון, תיקון או שדרוג מסוים. מבלי לגרוע מהאמור, החברה רשאית בכל עת להחליט על שינוי, צמצום, הוספה או הסרה של פונקציות או תכונות בתוכנה במסגרת עדכון, או להחליט על הפסקת מתן עדכונים ו/או תמיכה לתוכנה (כולה או חלקה), בכפוף למתן הודעה סבירה מראש למשתמשים בעלי רישיון תקף. שינוי או הפסקה כאמור לא ייחשבו כהפרת ההסכם מצד החברה, ובלבד שהמשתמש יוכל להמשיך להשתמש בתוכנה כפי שסופקה לו בעת רכישת הרישיון.

5.5 תמיכה טכנית – ככל שהחברה מציעה שירותי תמיכה טכנית בנוגע לתוכנה (כגון סיוע בהתקנה, מענה לתקלות, עדכוני גרסה וכד'), שירותים אלה יינתנו בהתאם למדיניות התמיכה של החברה כפי שהיא עשויה להשתנות מעת לעת. אם שירותי תמיכה כלשהם נכללים בחבילת הרישיון שרכש המשתמש, החברה תספקם לפי התנאים שפורסמו (לדוגמה, שעות פעילות, אמצעי הפנייה, סוגי התקלות הנתמכות). החברה אינה מתחייבת לספק תמיכה מעבר למה שהוגדר במדיניותה, ואינה נושאת באחריות לאי-זמינות זמנית של שירותי התמיכה.

6. תקופת ההסכם, חידוש וביטול

6.1 תקופת הרישיון – תקופת הרישיון תיקבע בהתאם לסוג ולחבילת הרישיון שרכש המשתמש. לדוגמה, ייתכן רישיון למספר בלתי מוגבל של זמן (רישיון תמידי) עבור גרסה מסוימת של התוכנה; או רישיון למנוי מוגבל בזמן, כגון מנוי שנתי או חודשי, המתחדש באופן אוטומטי. תקופת הרישיון תחל במועד אספקת התוכנה למשתמש או במועד התשלום הראשון (המוקדם מביניהם), אלא אם צוין אחרת במסמכי העסקה.

6.2 חידוש אוטומטי – אם מדובר ברישיון מבוסס-מנוי או בכל רישיון מוגבל בזמן הניתן לחידוש, הוא יתחדש באופן אוטומטי בתום כל תקופה לעוד תקופה זהה, בתנאים הזהים או המעודכנים התקפים באותה עת, אלא אם אחד הצדדים הודיע למשנהו בכתב על כוונתו שלא לחדש את ההסכם. משתמש המבקש למנוע חידוש אוטומטי של רישיון מתחדש ימסור לחברה הודעת ביטול בכתב לפחות 30 ימים לפני מועד סיום התקופה הנוכחית. במקרה של אי-מתן הודעה במועד כאמור, יחודש הרישיון אוטומטית והמשתמש יחויב בגין תקופת המנוי הנוספת.

6.3 ביטול ביוזמת המשתמש – המשתמש רשאי לבטל רישיון בכל עת לפני תום תקופתו, דרך האיזור האישי באתר. עם זאת, מוסכם כי ביטול רישיון לפני תום התקופה ששולמה לא יקנה למשתמש זכות להחזר כספי עבור הזמן הנותר שלא נוצל, למעט אם הדבר נדרש במפורש על פי דין או במקרה שהחברה, לפי שיקול דעתה, החליטה לספק החזר כאמור. ביטול רישיון מתחדש על-ידי המשתמש ייכנס לתוקף בתום תקופת הרישיון הנוכחית, ובלבד שהודעת הביטול נמסרה בפרק הזמן הקבוע בסעיף 6.2 לעיל. למען הסר ספק, אם המשתמש הוא "צרכן" והרישיון מהווה עסקת שירות מתמשכת כהגדרתה בדין, הביטול יבוצע בהתאם להוראות הדין (ובכלל זה החזר חלק יחסי של התמורה ששולמה עבור התקופה שנותרה, וניכוי דמי ביטול אם מותר בגינם על פי דין).

6.4 ביטול או השהיה ביוזמת החברה עקב הפרה – מבלי לגרוע מזכויותיה לפי כל דין או הסכם, החברה רשאית לבטל לאלתר את הרישיון או את ההסכם, או לחלופין להשהות את זכות השימוש של המשתמש בתוכנה, באמצעות מתן הודעה בכתב, במקרה שהמשתמש הפר הפרה מהותית תנאי מתנאי ההסכם. הפרה מהותית כוללת, בין היתר, הפרה של התחייבויות המשתמש לפי סעיפים 2 או 3 לעיל (הגנה על קניין רוחני והגבלות שימוש), או אי-תשלום במועד לפי סעיף 4. במקרה של ביטול הרישיון עקב הפרת המשתמש, לא יהיה המשתמש זכאי לכל החזר של דמי הרישיון (או כל חלק מהם), והוא יישא באחריות מלאה לכל נזק או הוצאה שייגרמו לחברה עקב ההפרה.

6.5 ביטול מטעמי החברה (ללא הפרה) – החברה רשאית לבטל הסכם זה או רישיון ספציפי כלשהו, לפי שיקול דעתה, מכל סיבה אחרת שאינה עקב הפרת המשתמש, באמצעות הודעה בכתב של 60 ימים מראש. במקרה כזה, ככל שהמשתמש מחזיק במנוי או ברישיון בתוקף מעבר למועד הביטול, תחזיר החברה למשתמש את החלק היחסי מדמי הרישיון עבור התקופה ששולמה מראש וטרם נוצלה לאחר מועד הביטול. החזר זה (אם יינתן) יהווה את מלוא הפיצוי המוסכם למשתמש בגין ביטול הרישיון על-ידי החברה, והמשתמש מוותר על כל טענה או סעד נוספים בגין ביטול כאמור.

6.6 תוצאות סיום ההסכם – עם תום תקופת הרישיון (אם לא חודש) או עם ביטול ההסכם מכל סיבה שהיא, יפקעו לאלתר כל זכויות המשתמש על פי הסכם זה. המשתמש יפסיק מיד כל שימוש בתוכנה, יסיר וימחק ממחשבייו וממערכותיו כל עותק של התוכנה, ויימנע מכל שימוש נוסף בה. לפי דרישת החברה, ימסור המשתמש לחברה תצהיר בכתב המאשר כי חדל להשתמש בתוכנה וכי מחק והשמיד את כל העותקים שברשותו. סעיפים המכוונים מטבעם להמשיך ולחול גם לאחר סיום ההסכם, לרבות (אך לא רק) סעיפי הקניין הרוחני (2), הגבלות השימוש (3), מדיניות ההחזרים (4.3), היעדר אחריות (7), הגבלת אחריות (8), שיפוי (9), וסמכות שיפוט וברירת דין (10), יישארו בתוקפם גם לאחר סיום או ביטול הסכם זה. סעיפי פרטיות (12) הרלוונטיים ימשיכו לחול על הצדדים גם לאחר תום ההסכם, בהתאם להוראותיהם.

7. כתב ויתור על אחריות מצד החברה

7.1 התוכנה ניתנת "כמו שהיא" – המשתמש מצהיר ומסכים כי התוכנה מסופקת לו במצב "As-Is", עם כל הפגמים האפשריים, וכי השימוש בתוכנה נעשה לפי שיקול דעתו ואחריותו הבלעדית. החברה אינה מציגה כל מצג ואינה נותנת כל הבטחה או התחייבות שהתוכנה תתאים לצורכי המשתמש, תשיג תוצאות מסוימות, תפעל ללא תקלות או הפרעות, או שתהיה נקייה משגיאות. האחריות לבדיקת התאמת התוכנה לצרכיו ודרישותיו של המשתמש מוטלת על המשתמש בלבד.

7.2 ויתור על אחריות מפורשת ומשתמעת – במידה המקסימלית המותרת על פי הדין החל, החברה, מנהליה, עובדיה, בעלי מניותיה, ספקיה, קבלני המשנה שלה ומפיציה לא יישאו בכל אחריות – בין אם מפורשת ובין אם משתמעת – בקשר לתוכנה, לתפקודה, לאיכותה, לביצועיה או לתוצאות שיושגו משימוש בה. בכלל זה, החברה אינה מתחייבת ואינה אחראית, במפורש או במשתמע, ביחס לעניינים הבאים (רשימה חלקית): (1) שהתוכנה מתאימה לסחירות או כשירה למכירה (Merchantability) ו/או מתאימה למטרה מסוימת של המשתמש (Fitness for a Particular Purpose); (2) שזכויות צדדים שלישיים (כגון זכויות יוצרים או פטנטים) אינן מופרות; (3) שהתוכנה תעבוד באופן נטול שגיאות או הפרעות, או שכל תקלה בתוכנה תתוקן; (4) שאבטחת המידע בתוכנה תהיה הרמטית מפני חדירות או וירוסים; (5) שהשימוש בתוכנה יניב תוצאות מדויקות או אמינות; וכן (6) כל אחריות משתמעת אחרת בנוגע לאיכות, לדיוק, למהימנות, לעדכניות, לשלמות או לביצועים של התוכנה. כל האחריות, התנאים והמצגים אשר אינם נקובים במפורש בהסכם זה – מוקנים ומבוטלים בזאת.

7.3 מגבלות נוספות – החברה לא תישא באחריות לכל נזק או אובדן הנובעים מ: שימוש שגוי או בלתי מורשה של המשתמש בתוכנה; שילוב התוכנה עם חומרה או תוכנה אחרת שאינה תואמת לדרישות המערכת המומלצות; כשל של המשתמש בשמירה ובגיבוי נתוניו; או מכל גורם שאינו בשליטת החברה. החברה אינה אחראית לכל תוכן, מידע או תוצאה שהמשתמש מפיק או מעבד באמצעות התוכנה, והשימוש בכל תוצר כזה הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש.

7.4 אחריות שאינה ניתנת לוויתור – אם וככל שהדין החל על הסכם זה אינו מתיר החרגה של אחריות מסוימת (כגון אחריות על-פי חוק הגנת הצרכן לגבי מוצר פגום, אם חלה ואינה ניתנת לוויתור), תגביל החברה את אחריותה עצמה אך ורק להיקף ולתקופה המינימליים הנדרשים לפי אותו דין, ולא מעבר לכך. בשום מקרה לא יתפרש האמור בהסכם זה כהרחבת אחריות שהדין מחייב מעבר למינימום הקוגנטי.

8. הגבלת אחריות (Limitation of Liability)

8.1 פטור מאחריות לנזקים – על אף כל הוראה אחרת בהסכם זה, בשום מקרה (ובכפוף לכל דין קוגנטי החל) לא תחול על החברה, מנהליה, עובדיה, בעלי מניותיה, ספקיה, מפיציה או על כל מי מטעמה אחריות בגין נזקים כלשהם שעלולים להיגרם למשתמש או לכל צד שלישי, בקשר לתוכנה זו, לשימוש בה או לאי-היכולת להשתמש בה, לתפקודה הלקוי, או בקשר להסכם זה.

8.2 סוגי הנזקים המוחרגים – הגבלת האחריות שבסעיף 8 זה חלה על כל סוגי הנזקים וההפסדים, מכל מין וסוג, בין אם ישירים או עקיפים, צפויים או בלתי צפויים, אגביים או תוצאתיים, מיוחדים או עונשיים. זאת לרבות – מבלי לגרוע מכלליות האמור – הנזקים הבאים: אובדן רווחים או הכנסות, אובדן מידע או נתונים, פגיעה או אובדן של קבצים, עלויות שיחזור נתונים, השבתת עסק או אובדן מוניטין, פגיעה בפרטיות או באבטחת מידע, ועלות רכישת שירותים או מוצרים חלופיים – והכל יהא הבסיס המשפטי של התביעה אשר יהא (חוזי, נזיקי – לרבות עוולת רשלנות, אחריות מוצר, או כל עילה אחרת), ואף אם נודע לחברה על האפשרות שייגרם נזק כזה.

8.3 הגבלת סכום האחריות – במידה ובית משפט מוסמך או דין מחייב ימצא כי על החברה לשאת באחריות כלשהי כלפי המשתמש על פי הסכם זה, למרות ההחרגות דלעיל, אזי בהיקף המרבי שהדין מתיר, מוגבלת אחריותה הכספית המצטברת של החברה (לרבות של מנהליה, בעלי מניותיה וכל הפועלים מטעמה) – בסך הכול, עבור כל התביעות, העילות והנזקים יחדיו – לסכום השווה לסכום שבו חויב המשתמש ושילם בפועל לחברה עבור הרישיון או התוכנה ב־12 החודשים שקדמו למועד התרחשות האירוע שממנו נובעת האחריות (או אם מדובר ברישיון חד-פעמי ללא תקופת מנוי – לסכום ששילם המשתמש עבור הרישיון). הגבלה זו תחול כהגבלה כוללת על כל סכומי האחריות גם יחד (ולא פר נזק או פר אירוע), והיא מהווה את אחריותה המצטברת והמקסימלית של החברה.

8.4 סעד יחיד ובלעדי – מובהר ומוסכם בין הצדדים כי הסעד היחיד והבלעדי העומד לרשות המשתמש בגין כל הפרה של הסכם זה על-ידי החברה, או בגין כל עילה אחרת הקשורה באופן כלשהו לתוכנה או לשימוש בה, הוא הפסקת השימוש בתוכנה. בנוסף, אם חרף האמור לעיל המשתמש בכל זאת זכאי על פי דין לסעד כספי כלשהו, מסכימים הצדדים כי סעד זה יהיה מוגבל להחזר דמי הרישיון ששילם המשתמש עבור התקופה שבה נמנע ממנו השימוש בתוכנה (ככל ששילם עבור תקופה כזו וטרם ניצל אותה). המשתמש מוותר במפורש על כל סעד, זכות או תרופה אחרים שעשויים היו לעמוד לרשותו כנגד החברה, למעט כמפורט בסעיף זה וככל שהוויתור אינו אסור על פי דין.

8.5 הבסיס להסכם – תנאי הגבלת האחריות הקבועים בסעיף 8 מהווים תנאי יסודי להסכם זה. הצדדים מצהירים כי לקחו תנאים אלה בחשבון בעת קביעת התמורה עבור הרישיון וכריתת ההסכם, וכי לולא הגבלת האחריות האמורה, לא הייתה החברה מתקשרת עם המשתמש בתנאים או בעלויות אלה. הגבלת האחריות תוסיף לחול ותישאר בתוקף גם לאחר תום תוקף הרישיון או ביטולו של הסכם זה, ללא הגבלת זמן.

9. שיפוי ופיצוי

9.1 שיפוי על ידי המשתמש – המשתמש מתחייב לשפות ולפצות את החברה, מנהליה, עובדיה, בעלי מניותיה, ספקיה, מפיציה וכל מי מטעמם (להלן יחד: "הצדדים המפוצים"), מיד עם דרישתם הראשונה, בגין כל חבות, נזק, הפסד, אובדן רווח, תשלום או הוצאה – לרבות הוצאות משפט ושכר טרחת עורכי דין – שייגרמו לצדדים המפוצים באופן ישיר או עקיף, עקב או בקשר עם האירועים הבאים: (1) הפרת אחד מתנאי הסכם זה על-ידי המשתמש; (2) שימוש של המשתמש בתוכנה באופן שאינו תואם את תנאי ההסכם או את הוראות הדין; (3) כל טענה, דרישה או תביעה של צד ג' כלשהו הנובעת ממעשה או ממחדל של המשתמש – לרבות, אך לא רק, טענה בדבר הפרת זכויות קניין רוחני, פגיעה בפרטיות או נזק שנגרם לצד ג' – בקשר עם שימושו של המשתמש בתוכנה. מבלי לגרוע מכלליות האמור, היה והחברה תחויב בפסק דין חלוט או בהסדר פשרה מחייב לשלם לכל צד שלישי סכום כסף או לספק טובת הנאה בקשר למעשה או למחדל של המשתמש או לשימושו בתוכנה – ישפה המשתמש את החברה במלוא הסכום וישלם לה כל סכום בו חויבה וכן את הוצאותיה. הוראות סעיף 9.1 זה אינן גורעות מכל זכות או סעד אחרים של החברה לפי דין.

9.2 שיפוי על ידי החברה – בכפוף להוראות סעיף 8 לעיל, החברה תגן על המשתמש ותשפה אותו בגין כל אובדן או הוצאה (לרבות שכר טרחת עורכי דין סבירים) שייפסקו לחובת המשתמש בפסק דין סופי של בית משפט מוסמך, בשל תביעה של צד שלישי הטוען כי השימוש המורשה של המשתמש בתוכנה, כפי שסופקה על-ידי החברה ובלא שינוי, מפר באופן ישיר זכויות יוצרים רשומות או פטנט תקף של אותו צד שלישי. שיפוי זה מותנה בכך שהמשתמש הודיע לחברה מיד עם קבלת כל טענה או תביעה כזו, איפשר לחברה ולנציגיה לנהל את ההגנה או המשא ומתן לפשרה, ושיתף פעולה באופן סביר עם החברה במסגרת זו. אם תוגש נגד המשתמש תביעה בטענה שהשימוש בתוכנה מפר זכות קניין רוחני של צד שלישי, החברה רשאית, לפי שיקול דעתה, לנקוט באחד או יותר מהצעדים הבאים: (1) להשיג עבור המשתמש רישיון תקף שיאפשר את המשך השימוש בתוכנה; (2) לשנות או להחליף את התוכנה באופן שימנע את ההפרה הנטענת, ובלבד שהפונקציונליות לא תיפגע באופן מהותי; או (3) לבטל את הרישיון לתוכנה, לקבל את התוכנה חזרה מן המשתמש, ולהשיב למשתמש כל סכום ששילם עבור התקופה שלא נוצלה בגין הרישיון. אם החברה נקטה בצעד מן המנויים לעיל, לא תהיה למשתמש כל טענה נוספת כלפי החברה בקשר לאותה תביעה. שיפוי החברה לא יחול במקרים שבהם התביעה נגד המשתמש נובעת (א) מהפרת ההסכם או שימוש בתוכנה בניגוד לתנאיו; (ב) משימוש בתוכנה בגרסה שלא עודכנה על-ידי החברה, אם העדכון היה מונע את ההפרה; או (ג) משילוב או מהפעלה של התוכנה עם חומרה או תוכנה שלא סופקו או אושרו על-ידי החברה. סעיף 9.2 זה ממצה את אחריותה וסעדיה של החברה כלפי המשתמש במקרה של תביעה בגין הפרת זכויות קניין רוחני של צד שלישי עקב שימוש בתוכנה, והמשתמש מסכים כי למעט האמור בסעיף זה לא תהיה לו כל עילה או סעד נוספים כלפי החברה בגין טענה להפרת זכויות קניין רוחני כתוצאה משימוש בתוכנה.

10. דין ויישוב סכסוכים

10.1 דין חל – על ההסכם, פרשנותו, ביצועו ועל כל סכסוך הנובע ממנו או הקשור אליו (ובכלל זה שימוש המשתמש בתוכנה), יחולו אך ורק דיני מדינת ישראל. תחולתן של הוראות ברירת דין (קוליזיה) של המשפט הבינלאומי הפרטי – מוחרגת בזאת, כך שלא תאפשר החלת דינים זרים. כמו כן, לא יחול על הסכם זה אמנת האו"ם בדבר מכר טובין בינלאומי (CISG).

10.2 יישוב מחלוקות בדרכי נועם – הצדדים יעשו מאמץ בתום לב ליישב כל מחלוקת או סכסוך הנובע מהסכם זה במשא ומתן ישיר ובדרכי נועם, תוך 30 ימים ממועד מתן הודעה בכתב על קיומה של מחלוקת. אם בתוך תקופה זו (או פרק זמן סביר נוסף, ככל שהצדדים הסכימו) לא יגיעו הצדדים לפתרון מוסכם, יהיה כל צד רשאי להעביר את הסכסוך להליך הקבוע בסעיף 10.3 להלן.

10.3 בוררות – כל סכסוך, מחלוקת או תביעה הנובעים מהסכם זה או מהשימוש בתוכנה ושלא נפתרו בהסכמה כאמור לעיל, ייושבו במסגרת בוררות שתהיה סופית ומחייבת. הבוררות תתנהל בהתאם לחוק הבוררות, התשכ"ח–1968, בפני בורר יחיד. הבורר ייבחר בהסכמה בין הצדדים. אם בתוך 30 יום מדרישת אחד הצדדים לקיים בוררות לא יגיעו הצדדים להסכמה על זהות הבורר – ימונה הבורר על-ידי ראש לשכת עורכי הדין בישראל (לבקשת אחד הצדדים). הבוררות תתקיים בישראל, במקום שייקבע על-ידי הבורר (ובחירתו תהיה, ככל הניתן, במקום הנוח יחסית לשני הצדדים; אם לא נקבע אחרת, מקום הבוררות יהיה בעיר תל אביב). שפת הבוררות תהיה עברית, ודיני מדינת ישראל יחולו. הבורר לא יהיה קשור בדיני הראיות או בסדרי הדין האזרחי, אך יהיה חייב לנמק את פסק הבוררות. פסק הבורר יהיה סופי ויכול להינתן כפסק דין בבית משפט מוסמך. על אף האמור לעיל, מוסכם כי כל צד רשאי לפנות בכל עת לבית משפט מוסמך בבקשה לסעד זמני או לצו מניעה דחוף, לפי הצורך, כדי להגן על זכויותיו או למנוע נזק בלתי הפיך. במיוחד, מובהר כי החברה רשאית לפנות לערכאה שיפוטית מוסמכת לצורך קבלת צו מניעה או צו עשה בכל מקרה של הפרה או איום בהפרה של התחייבויות המשתמש לפי סעיפים 2 או 3 לעיל, וזאת בנוסף לכל סעד אחר העומד לרשותה.

10.4 סמכות שיפוט – בכפוף לסעיף 10.3 לעיל (בוררות), לבתי המשפט המוסמכים במחוז תל אביב (מדינת ישראל) תהיה סמכות השיפוט הבלעדית והייחודית לדון בכל סכסוך, תובענה ועניין הנובעים מהסכם זה או מהשימוש בתוכנה. שני הצדדים מסכימים באופן בלתי חוזר לציית לסמכות השיפוט הבלעדית של בתי המשפט האמורים, ומוותרים על כל טענה בדבר פורום בלתי נאות או כל טענה לבחירה או שינוי של מקום השיפוט. סעיף זה אינו גורע מכל זכות שעלולה להיות למשתמש, בהיותו "צרכן" כהגדרתו בדין, לפנות בערכאה שיפוטית מוסמכת אחרת בהתאם להוראות דין קוגנטיות.

10.5 שפת ההסכם – הסכם זה נערך בשפה העברית, שהיא השפה המחייבת לצורך פרשנותו. ככל שההסכם יתורגם לשפה אחרת לשם נוחות המשתמש או דרישת הדין – הנוסח העברי הוא שיגבר, ובמקרה של סתירה בין הנוסח העברי לנוסח המתורגם, יפורש ההסכם בהתאם לנוסחו בשפה העברית בלבד.

11. שונות

11.1 מלוא ההסכמה – הסכם זה, לרבות נספחיו (אם ישנם), ממצה באופן בלעדי את מלוא ההבנות וההסכמות בין החברה לבין המשתמש ביחס לנושא ההסכם – הוא רישיון השימוש בתוכנה – והוא גובר על כל הסכמה, מצג, התחייבות, הבטחה, תנאי שימוש, תקנון או מסמך אחר (בין בכתב ובין בעל-פה) שקדם לו ונוגע לנושא ההסכם. כל שינוי, תיקון, תוספת או ויתור על תנאי מתנאי הסכם זה יהיו בני תוקף רק אם נעשו בכתב ובחתימת שני הצדדים.

11.2 ויתור ואי-אכיפה – כל ויתור, דחייה, ארכה או הנחה מצד החברה בקשר להפרה של ההסכם על-ידי המשתמש, או הימנעות זמנית ממימוש זכות מזכויותיה, לא ייחשבו כוויתור קבוע על זכויות כלשהן על פי הסכם זה, ולא ייצרו השתק או מניעות כנגד החברה. הימנעות החברה ממימוש זכות המוקנית לה על פי ההסכם או על פי דין במקרה מסוים, לא תהווה תקדים למקרה אחר או ויתור על מימוש אותה זכות בעתיד. כל ויתור על זכות או הסכמה להפרה יהיה בתוקף רק אם ניתן בכתב ומפורשות.

11.3 ניתוק סעיפים (סוורביליות) – אם ייקבע על-ידי בית משפט מוסמך או רשות מוסמכת אחרת שהוראה כלשהי בהסכם זה אינה חוקית, בטלה או בלתי ניתנת לאכיפה, אזי אותה הוראה תבוטל או תגבל במידה המינימלית הנדרשת, כך ששאר הוראות ההסכם יישארו בתוקפן המלא וימשיכו לחייב את הצדדים. במקרה של הוראה בלתי אכיפה, מבקשים הצדדים מבית המשפט (או מהרשות המוסמכת) לאכוף את כוונת הצדדים הגלומה בהוראה המקורית, עד למידה המרבית המותרת על פי דין, גם אם באמצעות גרסה מתוקנת של אותה הוראה.

11.4 העברת זכויות – המשתמש אינו רשאי להסב, להעביר, להמחות או לשעבד לאחר (לרבות לחברת בת, חברת אם, חברה אחודה או קשורה) את זכויותיו או חובותיו על פי הסכם זה, כולן או מקצתן, ללא הסכמה מוקדמת מפורשת ובכתב מאת החברה. כל ניסיון המחאה או העברה בניגוד לאמור – יהיה בטל ומבוטל. החברה, לעומת זאת, רשאית להעביר ו/או להמחות את זכויותיה והתחייבויותיה לפי הסכם זה (כולן או חלקן) לכל צד שלישי לפי בחירתה – לרבות במסגרת מיזוג, רכישת החברה, העברת פעילותה (כולה או חלקה) לאחר, או ארגון מחדש – ובלבד שהמחאה כאמור לא תפגע בזכויות המשתמש על פי הסכם זה. עם העברת הזכויות והחובות כאמור, תהיה החברה הנעברת אחראית לקיום התחייבויות החברה לפי ההסכם, והחברה המקורי